November

Het is inmiddels weer al november.. Ik hou zelf niet zo van de herfst en de winter. In de herfst waait het veel te hard en in de winter is het te koud. Klagen is ook een kunst volgens mij, toch zal ik het ermee moeten doen, ik kan maar moeilijk zeggen dat ik de hele tijd in mijn bed blijf liggen omdat ik er geen zin in heb.hello november
In november begint het alweer wat kouder te worden en de dagen worden korter. Veel mensen krijgen dan last van een beginnende winterdip. Bij mij begint die nu ook al. Het enige wat je ertegen kunt doen is ervoor zorgen dat je zo lekker mogelijk in je vel zit, dat klinkt heel simpel maar dat is het helemaal niet. Bij mij helpt het wel als ik voldoende nachtrust heb, fruit eet en thee drink. Ook zorg ik ervoor dat ik ’s avonds niks meer hoef te doen voor school.

wanna stay in bed
Uit bed komen, dat is toch iets waar veel mensen geen zin in hebben vroeg in de morgen. Zeker niet als het moet voor school. Bij mij valt het opzicht nog wel mee, als ik om 8:15 uur moet beginnen, sta ik meestal op tussen 6:45 uur en 7:00 uur. Dus ik hoef daar niet over te klagen, er zijn een paar mensen uit mijn klas die opstaan om 5 uur (!!!). Als je ervoor zorgt dat je op tijd naar bed gaat is het in de ochtend niet zo moeilijk om uit je bed te komen, dan ben je goed uitgerust. Zet anders je wekker eens aan de andere kant van de kamer, dan moet je wel uit bed komen om hem te laten stoppen met piepen.

Let-us-be-grateful-to-people
Wees dankbaar voor de dingen die je hebt, ook de mensen die je blij maken en die je dierbaar zijn. In een winterdip zijn er altijd wel mensen die proberen je eruit te helpen en ervoor zorgen dat je vrolijk wordt. Vaak heb je dat op het moment zelf niet in de gaten, omdat je zelf vindt dat je geen behoefte hebt aan mensen die je willen opvrolijken omdat je vindt dat je vrolijk genoeg bent. Mensen blij maken is echt iets wat ik heel leuk vind, als ik andere mensen blij maak dan word ik vanzelf ook helemaal vrolijk en is heel mijn dag goed! :’)

hot chocolate

Warme chocolademelk, het perfecte warme drinken voor de koude maanden. Ik kan ontzettend genieten van een grote beker warme chocolademelk, het liefst nog met een grote toef slagroom erop ook! De eerste bak van dit jaar heb ik alweer op. Ook heb ik een recept gemaakt voor lekkere warme chocolademelk, die zal ik ook eens op mijn blog zetten. Warm drinken is sowieso lekker als het wat kouder is buiten. Ik kan me niet helemaal voorstellen dat iemand iets met ijsklontjes erin gaat drinken wanneer het zo koud is buiten.. Toch zullen er vast wel mensen zijn die het doen. Iets wat ik niet helemaal begrijp, maargoed. Ik heb het gewoon altijd koud en daarom hou ik wel van een warme bak chocolademelk of thee. (:

Wat vinden jullie leuk aan de herfst, en wat juist niet?

xoxo Inger

Plaats een reactie