Marc Jacobs parfum

Als er een nieuwe parfum van Marc Jacobs op de markt komt, wil ik er altijd gelijk aan ruiken en het liefst nog kopen ook! Ze ruiken altijd zo lekker, sommige flesjes zou ik alleen al willen hebben om voor de sier op mijn kamer te zetten. Of het dan wel of niet lekker ruikt, dat maakt helemaal niks uit. Ik ga de geuren die ik het lekkerst vind op een rijtje zetten.

marc jacobs
Oh Lola!
oh lola!!

Oh Lola! is mijn eerste parfum van Marc Jacobs. Ze is het jongere zusje van Lola, die al eerder uitgebracht is. Toen ik de flacon zag staan in de parfumerie was ik gelijk verkocht. Snel ben ik naar binnen gelopen en heb ik gevraagd of ik mocht ruiken. De geur is heerlijk zoet en fleurig. Ik hou van zoete en fruitige geuren die niet al te zwaar zijn. Oh Lola! heeft een fruitige bloemengeur. De geur van de parfum en het design van de flacon klopt gewoon, de geur is vrouwelijk en elegant.

De topnoot is een heerlijke geur van peer en framboos.
De hartnoot bestaat uit pioenroos, magnolia en aardbei.
De basisnoot is een melange van tonkabonen, zoete vanille en sandelhout.


Dot

Dot
Voordat ik Oh Lola! zag in de winkel, wilde ik Dot heel graag hebben. Dit was de eerste parfum waar ik echt verliefd op werd, alleen de prijs hield me tegen om hem te kopen. De designs van Marc Jacobs zijn schattig, maar hebben toch altijd wat elegants.  De flacon heeft een vrolijk “polka dot” patroon wat wordt onderbroken door het goudkleurige logo. De geur is bloemig, vrolijk en levendig.

De topnoot is een melange van rode bessen, dragonfruit en zoete kamferfoelie.
De hartnoot is een bloemig hart van jasmijn vermengd met kokoswater en oranjebloesem.
De basisnoot is een vrouwelijke basis van vanille, drijfhout en muskus.


Daisy

daisy-edp
Daisy heeft een jeugdig karakter, het is zonnig, vrolijk en fris. De flacon heeft een elegant klassiek design. Het zwarte wordt bekroond met goudkleurige madeliefjes die tot bloei komen. Daisy heeft een bloemig frisse geur. Door de vrolijke fruitige geur wordt het charmant en vrouwelijk.

De topnoot is een zoete geur van aardbei en viooltjes.
De hartnoot is bloemig met jasmijn, gardenia en viool.
Aan de basis staan vanille en muskus.


Honey

Honey

De geur van de zomer. Honey heeft een zonnig karakter, het is vrolijk met een sprankelende gouden “touch”. Het is de perfecte mix voor vrolijkheid en warmte. De flacon heeft – anders dan bij Dot – wel het “polka dot” patroon, maar wordt onderbroken door een streepmotief op de bijtjes. Naast de vrolijke uitstraling heeft Honey ook nog eens een heerlijke geur. Het is een zonnige, verleidelijke en bloemige geur.

Aan de top staan peer en mandarijn.
De hartnoot is een heerlijke melange van oranjebloesem, perziknectar, abrikoos en honing.
De basis is zoet door gouden vanille, honing en zachte houtsoorten.

Dit zijn mijn 4 favoriete geuren van Marc Jacobs. Misschien komt er binnenkort weer eentje bij, dat zou ik wel heel leuk vinden!
Wat zijn jullie favoriete geuren?

xoxo Inger

Plaats een reactie